Fa En یکشنبه 29 اردیبهشت 1398 ساعت 17 و 34 دقیقه

سیستم های اطلاعاتی در اتوماسیون اداری

سیستم های اطلاعاتی در اتوماسیون اداری

سه شنبه 26 دی 1396
rojand

در اوایل استفاده از سیستم اتوماسیون اداری  هر زمان سیستم های اطلاعاتی در اتوماسیون اداری مورد نیاز بود، آن را  به عنوان یک راه حل یکپارچه برای همه ی مشکلات به کار می بردند. در نتیجه، مردم سعی کردند یک سیستم واحد را بسازند که طیف وسیعی از مشکلات مشابه را حل کند. پس از آن بود که جستجو برای یک روش دقیق طبقه بندی سیستم های اطلاعاتی در اتوماسیون اداری آغاز شد.

 

چگونه انواع مختلف سیستم های اطلاعاتی در اتوماسیون اداری را در سازمان شناسایی می کنید؟

 

انواع مختلف سیستم های اطلاعاتی از طریق فرایند طبقه بندی شناسایی می شوند. طبقه بندی به سادگی امکان پذیر است و یک روش است که می تواند همه چیز را دسته بندی کند تا بتواند به عنوان یک واحد مستقل رفتار کند. سابقه طولانی از طبقه بندی در جهان طبیعی مانند گیاهان یا حیوانات وجود دارد، با این حال، سیستم های اطلاعاتی بخشی از جهان طبیعی نیستند. آنها به وسیله انسان ایجاد شده اند تا بتوانند مساپل و مشکلات خاصی را حل کنند. یکی از قدیمی ترین و گسترده ترین سیستم های طبقه بندی سیستم های اطلاعاتی به عنوان مدل هرم شناخته می شود. این جزئیات بیشتر در زیر شرح داده شده است. به طور مشابه، با تغییر معیارها ما می توانیم یک مدل پنج سطح ایجاد کنیم.

 

چند نوع سیستم های اطلاعاتی در اتوماسیون اداری وجود دارد؟

 

همانطور که در بالا دیده می شود، پاسخ ساده ای به این موضوع وجود ندارد. بسته به نحوه طبقه بندی، شما می توانید تعداد مختلفی از انواع مختلف سیستم اطلاعاتی را داشته باشید. با این حال، مهم است که به یاد داشته باشید که انواع مختلف سیستم های موجود در سازمان ها برای حل مشکلات خاص طراحی شده است. همانطور که اکثر سازمانها سلسله مراتبی هستند، روش طبقه بندی سیستم های اطلاعاتی هم سلسله مراتبی دارد. این طبقه بندی اغلب می تواند به عنوان "مدل هرم" توصیف می شود، زیرا شیوه ای که سیستم ها مرتب می شوند، ماهیت وظایف موجود در سطوح مختلف سازمان را آشکار می سازد. 

 

۵ نوع سیستم های اطلاعاتی در اتوماسیون اداری وجود دارد

 

  • سیستم های پردازش معاملات

 

یک سیستم پردازش معامله راهی برای جمع آوری، پردازش، ذخیره، نمایش تغییر یا لغو معاملات را فراهم می کند. اکثر این سیستم ها اجازه می دهد چندین معاملات همزمان انجام شود. داده هایی که این سیستم جمع آوری می کند معمولاً در پایگاه های داده ذخیره می شود که می تواند برای تهیه گزارش از قبیل صورتحساب، دستمزد، خلاصه موجودی، برنامه های تولید و یا  ثبت از انها استفاده شود.

 

  • سیستم های اطلاعات مدیریت

 

یک سیستم اطلاعات مدیریت یک سیستم اطلاعاتی است که از داده های جمع آوری شده توسط سیستم پردازش تراکنش استفاده می کند و از این اطلاعات گزارش هایی را ایجاد می کند تا مدیران بتوانند از آن برای پاسخ به مشکلات سازمان استفاده کنند. برخی از گزارش هایی که این سیستم اطلاعات ایجاد می کند خلاصه، استثنا و گزارش های ویژه است. همه این کارها برای افزایش کارایی فعالیت های مدیریتی انجام می شود.

 

  • سیستم های پشتیبانی تصمیم گیری

 

سیستم پشتیبانی تصمیم گیری به وسیله ی تجزیه و تحلیل داده ها کمک می کند تا بتوانیم  پیش بینی های آماری و مدل های داده را تولید کنیم.

 

  • سیستم های کارشناس و شبکه های خنثی

 

یک سیستم متخصص، به عنوان یک سیستم مبتنی بر دانش شناخته می شود و یک سیستم کامپیوتری است که برای تجزیه و تحلیل داده ها و تهیه توصیه ها، تشخیص و تصمیم گیری هایی که تحت کنترل هستند طراحی شده است. یک سیستم خنثی با استفاده از رایانه ها مانند مغز انسان می تواند اطلاعات را پردازش کند، یاد بگیرد و آن اطلاعات را به خاطر بسپارد.

 

  • سیستم های اطلاعاتی در اتوماسیون اداری و سازمان ها

 

سیستم اطلاعاتی، اطلاعات را جمع آوری، ذخیره و پردازش می کند تا اطلاعات سازمان را در زمان واقعی و دقیق به سازمان ارائه دهد.

 

برای اطلاعات بیشتر در ارتباط با روش ها و سیاست های اتوماسیون اداری به صفحه مربوطه مراجعه نمایید.

تعداد بازدید : 328

ثبت نظر

ارسال