زبان Fa En دوشنبه 23 تیر 1399 ساعت 16 و 16 دقیقه

شرح شغل دفتر کار اتوماسیون اداری

شرح شغل دفتر کار اتوماسیون اداری

شرح شغل دفتر کار اتوماسیون اداری یعنی کارکنان اتوماسیون اداری نقش پشتیبان حمایتی را برای کارکنان داخلی و کارکنان نظارتی ایفا می کنند تا آن ها از عملکرد صحیح در تمام سطوح بخش استخدام مطلع و آگاه شوند.

سه شنبه 26 دی 1396
rojand

کارگزار اتوماسیون اداری فردی است که وظایفی را برای ادارات انجام می دهد. کارکنان اتوماسیون اداری مسئول جریان ارتباطات، اسناد و عملیات در میان بخش های مختلف بخش خود می باشند. وظایف آن ها پاسخ دادن به تماس های تلفنی و تهیه پیش نویس مکاتبات به پروتکل های تحقیق و گزارش است. شرح شغل دفتر کار اتوماسیون اداری یعنی کارکنان اتوماسیون اداری نقش پشتیبان حمایتی را برای کارکنان داخلی و کارکنان نظارتی ایفا می کنند تا آن ها از عملکرد صحیح در تمام سطوح بخش استخدام مطلع و آگاه شوند.

 

شرح شغل دفتر کار اتوماسیون اداری

 

این عنوان شغلی به شدت توسط کارفرمایان  به ویژه در سازمان های دولتی که با انرژی، بهداشت و یا کارهای داخلی مشغول به کار هستند، مورد استفاده قرار می گیرد. وظایف آنها مشابه کارکنان دفتر عمومی است.

 

مهارت های مورد نیاز برای شرح شغل دفتر کار اتوماسیون اداری

 

کارکنان اتوماسیون اداری باید به طور سازمان یافته  به مکاتبات و ارتباطات بین المللی توجه ویژای داشته باشند تا اطمینان حاصل کنند که تمام کارها بدون هیچ مشکلی به پیش می رود. آن ها باید مهارت های بین فردی عالی داشته باشند تا بتوانند تعاملات را با چندین فرد از داخل و خارج  سازمان برقرار کنند. کارکنان اتوماسیون اداری همچنین باید از انواع مختلف تجهیزات اداری، از جمله دستگاه های کپی، دستگاه های اندازه گیری پست الکترونیکی، دستگاه های فکس و رایانه های شخصی استفاده کنند. بسیاری از کارفرمایان انتظار دارند که کارکنان حداقل ۴۰ کلمه در دقیقه تایپ کنند پس کارگزاران باید نرم افزارهای مانند مایکروسافت آفیس، لوتوس یا iWork  اپل را به خوبی یاد بگیرند. استفاده صحیح از املا، دستور زبان و نشانه گذاری در هنگام اصلاح و ویرایش اسناد بسیار مهم است. آن ها همچنین باید یک اخلاق کاری حرفه ای داشته باشند تا در چندین وظیفه به خوبی بدرخشتد. بسیاری از این موقعیت های رسمی اداری نیاز به یک دیپلم دبیرستان یا GED دارند، و این ویژگی برای زنان مجرد و کم مهارت که به دنبال راه های ورود به عنوان نیروی کار هستند مناسب است.با این حال، داشتن مدرک لیسانس در زمینه های مرتبط مانند مدیریت دفتر و یا مدیریت کسب و کارباعث می شود موقعیت های بهتری را برای پیدا کردن کار پیدا کنند و پیشرفت بیشتری نیز داشته باشند.   

 

مسئولیت اولیه شرح شغل دفتر کار اتوماسیون اداری

 

وظیفه  کارکنان اتوماسیون اداری عمدتاً ارتباطات تلفنی، تهیه سند، پیش نویس مکاتبات، نگهداری پایگاه داده و در بعضی موارد انجام تحقیق تحقیقاتی است و به طور کلی مسئولیت های مختلفی را بر عهده دارند. کارکنان اتوماسیون اداری همچنین به درخواست های پشتیبانی فوری اداری مانند جستجوی داده ها، پیش نویس های یادداشت دفتر یا بازیابی مرجع پاسخ می دهند.کارکنان اتوماسیون اداری دائما در تعامل و همکاری با سطوح مختلف پرسنل بخش هستند.

 

وظایف ثانویه شرح شغل دفتر کار اتوماسیون اداری

 

اگر چه کارکنان اتوماسیون اداری در وظایف اصلی خود متنوع هستند، آن ها همچنین کارکرد های ثانویه مانند آموزش کارکنان جدید، حضور در جلسات کارکنان و شرکت در فعالیت های اجتماعی تحت حمایت گروه مانند پیک نیک و احزاب تعطیلاتی را برای حمایت از انسجام اداری انجام می دهند. برخی از کارکنان اتوماسیون اداری، وظایف خود را به صورت ابتکاری انجام می دهند، از قبیل ایجاد نمودارها، تقویم یا پوسترهای انگیزشی برای بهبود محیط دفتر. گاهی اوقات کارکنان اتوماسیون اداری حسابرسان اداری به حساب می آیند تا مسئولیت های اداری سرپرست و یا کارمند دیگر را نیز در بعضی موارد به عهده بگیرند.

برای اطلاعات بیشتر در ارتباط با سیستم های اطلاعاتی در اتوماسیون اداری به بخش مقالات مراجعه نمایید.

تعداد بازدید : 1813

ثبت نظر

ارسال