Fa En یکشنبه 29 اردیبهشت 1398 ساعت 17 و 12 دقیقه

چرا شرکت ها باید از نرم افزار CRM استفاده کنند

چرا شرکت ها باید از نرم افزار CRM استفاده کنند

پنجشنبه 25 شهریور 1395
rojand

مهمترین انگیزه که شرکت ها نرم افزار مدیریت مشتریان CRM را اجرا می نمایند، سود بیشتر و رونق کسب و کار و تجارت خود می باشد، اما میتوان اینگونه گفت که شرکتها به دلایل تدافعی و تهاجمی، مشتاق هستند که CRM را انتخاب و اتخاذ کنند. در ادامه این مطلب استفاده از نرم افزار CRM بیشتر توضیح داده شده است.

 

استفاده از نرم افزار CRM

 

این روزها همه چیز بصورت فرم های الکترونیک و بصورت برخط (online) انجام می شود. بدیهی است که دلایل مناسبی برای انجام این کارها بصورت الکترونیک وجود دارد. اطلاعاتی که به فرم های الکترونیک وارد می شود نسبت به طبقه بندی پرونده ها دارای سرعت بیشتر و دستیابی راحت تر بوده و فضای کمتری را نیز اشغال می نماید. حال باید دید استفاده از نرم افزار CRM چه فایده ای دارد؟ یک نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) برنامه ای است که به کاربران اجازه می دهد تا: ۱- بصورت برخط اطلاعات را وارد نمایند. ۲- بصورت برخط اطلاعات را ثبت نمایند. ۳- بصورت برخط به اطلاعات به دسترسی داشته باشند. ۴-اطلاعات با پروتوکلهای حفاظتی محافظت شده است. ۵- دارای کاربردهایی مانند ایجاد گزارش، محاسبه اطلاعات، تقویم و زمانبندی تماسها و اطلاعات نیز هستند. ۶- اطلاعات وارد شده میتواند ایجاد برنامه های دیگر که به صورت خاص در یک صنعت مورد استفاده قرار می گیرند را بنماید.

 

استفاده از نرم افزار CRM

 

سؤال این است که استفاده از نرم افزار CRM  برای چیست ؟ اساساً این بدین معنی است که اطلاعات و داده ها برای نسل های آینده ذخیره شده و مدیریت می گردند و به راحتی برای افراد منتخب بر اساس سطح دسترسی که توسط کاربر ارشد تعریف می شود قابل دریافت، مشاهده و دسترسی هستند.

 

استفاده از نرم افزار CRM

 

استفاده از نرم افزار CRM را میتوان انگیزه های تهاجمی با اشتیاق به بهبود سوددهی، از طریق کاهش هزینه ها و افزایش درآمد به وسیلۀ بالابردن سطح رضایت و وفاداری مشتری همراه هستند. انگیزه های تهاجمی می تواند در قالب تبلیغات و خدمات با کیفیت به ثمر بنشید، شرکت ها می توانند با طراحی سایت حرفه ای و ایجاد کسب و کار خود در اینترنت، مخاطبان خود را بیشتر از قبل نمایند و همچنین با راهکارهای CRM، و جلب رضایت مندی مشتریان، رونق فراوانی به تجارت خود بدهند.

 

انگیزه های تدافعی زمانی به وجود می آیندکه رقبای اصلی،نرم افزار CRM را با موفقیت برگزیده اند و یک شرکت، نگران از دست دادن مشتریان و درآمد است. در این حالت هر شخص و یا شرکتی به دنبال راهکاری برای رقابت با رقبای خود خواهد بود. و به سراغ روش های علمی و به روز برای انجام این امر خواهد رفت.

 

پس راهکارهای شرکت های رقیب را مطالعه و برای خود دنبال روشی برتر از آن می باشد. مثلاً استفاده از نرم افزار CRM در زمینه طراحی سایت می توانید رقابت بالای شرکت ها را برای دریافت سفارشات طراحی سایت ملاحظه نمایید، اما قطعاً مشتریان سراغ شرکت هایی خواهند رفت که بهترین خدمات را به مشتریان ارائه می دهد و بهترین امکانات را برای وب سایتشان در نظر می گیرد، که همراه با بهترین متد روز می باشد. و همچنین اصول طراحی سایت و روش های بهینه سازی سایت در آن رعایت شده باشد.

 

 

تعداد بازدید : 255

ثبت نظر

ارسال