Fa En چهارشنبه 30 مرداد 1398 ساعت 12 و 12 دقیقه

اهداف مدیریت ارتباط با مشتری CRM

اهداف مدیریت ارتباط با مشتری CRM

یکشنبه 14 آذر 1395
rojand

از جمله اهداف مدیریت ارتباط با مشتری CRM مدیریت بر روابط با مشتریان است و فرض بر آن است که مشتریان نه فقط به دلیل محصول متمایز و منطبق با نیازهایشان، بلکه به دلیل تعلق خاطر به روابطشان با عرضه کنندگان محصولات، از یک سازمان خرید می کنند.

 

اهداف مدیریت ارتباط با مشتری CRM

 

اهداف :

  • افزایش درآمد حاصل از فروش.
  • افزایش میزان موفقیت در روابط مشتریان.
  • افزایش سود.
  • افزایش میزان رضایت مشتریان.
  • صرفه جویی در هزینه های اداری و بازاریابی و فروش.
  • بهبود فرآیند ارتباط با مشتریان واقعی.
  • ارائه محصولات صحیح به هر مشتری.
  • ارائه محصولات صحیح از طریق کانال های صحیح به هر مشتری.
  • ارائه محصولات صحیح در زمان صحیح به هر مشتری.

 

با انجام این کارها، سازمان ها باعث حفظ مشتری، اکتساب مشتری و سودآوری مشتری خواهند شد.

  • سفارشی سازی.
  • ارتباطات شخصی شده.
  • حمایت خدمات پس از فروش.

 

هدف در CRM مدیریت بر روابط با مشتریان است و فرض بر آن است که مشتریان نه فقط به دلیل محصول متمایز و منطبق با نیازهایشان، بلکه به دلیل تعلق خاطر به روابطشان با عرضه کنندگان محصولات، از یک سازمان خرید می کنند. به بیان دیگر داشتن محصولات متمایز و منطبق با نیازهای مشتری شرط لازم است، اما لزوماً شرط کافی برای کسب و تداوم وفاداری مشتری نیست. شرط کافی داشتن روابط ماندگار با مشتری است.

 

مفهوم اهداف مدیریت ارتباط با مشتری CRM :

 

  • مجموعه جامعی از فرایندها و تکنولوژی ها برای مدیریت روابط با مشتریان فعلی و بالقوه و دست اندرکاران کسب و کار در بازاریابی، فروش و خدمات، صرفنظر از نوع کانال های ارتباطی برنت فری ؛مدیر عامل و مدیر ارشد شرکت نرمافزاری اونیکس
  • مدیریت ارتباط با مشتری CRM با مشتریان یک استراتژی تجاری به منظور انتخاب و مدیریت مشتریان برای بهینه کردن و بالا بردن ارزش شرکت در درازمدت است.
  • مدیریت ارتباط با مشتری، استراتژی جامع کسب و کار و بازاریابی است که فناوری، فرآیندها و تمامی فعالیت های کسب و کار را حول مشتری، یکپارچه می سازد.
  • روش بهینه سازی ارتباط با مشتریان مانند مدیریت مشتریان و ارائه خدمات به آنها با استفاده از آخرین فناوری های اطلاعات یا مدل های کسب و کار
  • CRM مدیریت یک سیستم اطلاعاتی یکپارچه است که در جهت برنامه ریزی، زمان بندی و کنترل فعالیت های قبل و بعد از فروش سازمان با هدف توانمند سازی مشتریان جهت تعامل با سازمان ها از طریق ابزارهای متعدد چون وب، تلفن و غیره به کار می رود.
  • مدیریت ارتباط با مشتری یعنی ایجاد و حفظ ارتباط شخصی شده با مشتریان سودآور از طریق استفاده مناسب از فناوری های اطلاعات و ارتباطاتz

 

اهداف مدیریت ارتباط با مشتریCRM

 

CRM مدیریت از سه بخش مشتری Customer، روابطRalationship و مدیریت Management تشکیل شده است. منظور از مشتری، مصرف کننده نهایی است که در روابط ارزش آفرین، نقش حمایت کننده را داراست. منظور از روابط، ایجاد مشتری وفادارتر و سودمندتر از طریق ” ارتباط یادگیرنده Learning Relationship ” است. مدیریت، خلاقیت و رهبری یک فرآیند کسب و کار مشتری مدار و قرار دادن مشتری در مرکز فرآیندها و تجارب یک سازمان است.

 

مفهوم کلی از تعاریف مطرح در این زمینه قابل استنتاج است. بیانگر نوعی رابطه بین مشتریان و سازمان های ارائه دهنده محصول است که بوسیله سیستمی مؤثر و به روز شونده، اطلاعات مهم در خصوص مشتریان بالفعل و بالقوه را در اختیار سازمان ها قرار می دهد. سازمان ها به وسیله این سیستم قادر خواهند بود مشتریان جدیدی برای محصولات خود پیدا کرده و از میان مشتریان قبلی، سودمندترین آنها را برای بقاء سازمان شناسایی و پشتیبانی نمایند.

 

تعریف جامعی از اهداف مدیریت ارتباط با مشتری CRM :

 

  • ایجاد، حفظ و توسعه روابط موفق با مشتریان در تمام اوقات
  • استراتژی برای شناسایی، رضایت، حفظ و افزایش ارزش بهترین مشتریان
  • تمام فرآیند و تکنولوژی هایی که سازمان ها به منظور شناسایی، انتخاب، بدست آوردن، توسعه، حفظ و ارائه خدمات بهتر به مشتریان، مورد استفاده قرار می دهند.

 

اصطلاحات جایگزین برای CRM مدیریت :

 

  • مدیریت روابط با مشتریان
  • بازاریابی روابط با مشتریان
  • بازاریابی میکرو
  • بازاریابی تک به تک

 

 

برای اطلاعات بیشتر در مورد مدیریت ارتباط با مشتری با نرم افزار CRM می توانید به صفحه مربوطه مراجعه نمایید.

تعداد بازدید : 656

ثبت نظر

ارسال