Fa En یکشنبه 29 اردیبهشت 1398 ساعت 17 و 38 دقیقه

مدیریت ارتباط با مشتری با CRM در کسب و کار

مدیریت ارتباط با مشتری با CRM در کسب و کار

سه شنبه 9 آذر 1395
rojand

هر کسب و کاری به ویژه کسب و کارهای کوچک نیازمند ابزار مدیریت ارتباط با مشتری با CRM در کسب و کار  است. اگر در تلاش هستید تا کسب و کاری پایدار بر اساس روابط بلند مدت را شکل دهید، این ابزار بسیار مهم محسوب می شود. در حقیقت، مشتری‌ها نیازمند روشی برای کسب آن چه می خواهند، هستند و مدیریت آنها کلید موفقیت کسب و کار است.

 

مدیریت ارتباط با مشتری با CRM در کسب و کار

 

امروزه، صاحبان کسب و کار نیازمند دسترسی به اطلاعاتی فراتر از ایمیل‌ها، آدرس‌های پستی و شماره‌های تلفن‌ هستند. آنها باید درباره خدمات ارائه شده به مشتری‌ها و سابقه معاملات آنها آگاهی داشته باشند.

افزون بر این، یک ابزار سیستم‌های CRM کارآمد، بینش و نگاه دقیق‌تری درباره روند فروش به صاحبان کسب و کار ارائه می کند.

در حقیقت، بر اساس اطلاعات موجود می توانید دلایل یک خرید خاص و یا از دست دادن برخی مشتری‌ها را شناسایی کنید. با استفاده از ابزار سیستم‌های CRM می توانید مخاطبان هدف برای فروش یک محصول ویژه را شناسایی کنید. از این رو، برای آنکه مشخص کنید چه محصولی باید به چه کسی فروخته شود، ابزار سیستم‌های CRM نقشی کلیدی را ایفا می کند. البته همچنان به برقراری تماس تلفنی و تعیین قرارهای ملاقات فروش نیازمند خواهید بود.

 

امتیازات مدیریت ارتباط با مشتری با CRM در کسب و کار

 

تمام جزئیات مربوط به مشتری در مکانی متمرکز، با قابلیت دسترسی سریع و راحت نگهداری می شود که صرف زمان کمتر و افزایش بهره‌وری را موجب می شود. رسیدگی کارآمد به مشتری‌ها در قالب یک پایگاه داده موجب افزایش رضایت آنها شده و شانس ارتباط هرچه بیشتر و در نهایت رشد درآمد و سود را افزایش می دهد.افزایش رضایت مشتری نه تنها به معنای خرید مجدد آنها از شما بوده، بلکه می تواند معرفی شما به مشتری‌های بالقوه دیگر را در پی داشته و در نتیجه به رشد خالص کسب و کار منجر شود. سیستم‌های CRM  مقرون به صرفه هستند. پیگیری اطلاعات مشتری‌ها بر این اساس، نیاز به کاغذ و مدیریت کارمندان را کاهش می دهد. از این رو، پرداخت هزینه برای یک سیستم CRM با کیفیت در مقایسه با روش‌های کسب و کار متعارف، معامله ارزان‌تری محسوب می شود. در سیستم‌های CRM، مشتری‌ها بر اساس نوع کسب و کار یا موقعیت مکانی آنها گروه بندی می شوند. این مساله به تمرکز و رسیدگی جداگانه به مشتری‌ها کمک کرده و از این طریق می توانید بزرگترین مشتری‌های خود را راحت‌تر شناسایی کنید.

 

به روز بودن با سیستم‌‌های CRM بسیار آسان است.

 

همراهی و به روز بودن با تغییرات جزئیات مشتری‌ها اغلب دشوار بوده، اما به روز بودن با سیستم‌‌های CRM بسیار آسان است. برای انتخاب بهترین سیستم CRM  باید آن را متناسب با نیازهای خود و نه توجه به امکانات مختلف برخی از آنها برگزینید. در ابتدا، مدیریت ارتباط با مشتری با CRM در کسب و کار این امکانات می توانند برای شما اغوا کننده باشند، اما ممکن است طی فعالیت‌های خود برخی از آنها را هیچ گاه استفاده نکنید.در نتیجه، پیش از انتخاب نهایی باید به خوبی درباره آن چه که یک سیستم CRM می تواند برای شما انجام دهد، پژوهش کنید تا بهترین و کارآمدترین گزینه را انتخاب کنید.   

 

برای اطلاعات بیشتر در ارتباط با کاربرد نرم افزار CRM در شبکه های اجتماعی به قسمت مقالات سایت مراجعه نمایید.

تعداد بازدید : 229

ثبت نظر

ارسال