Fa En چهارشنبه 30 مرداد 1398 ساعت 12 و 12 دقیقه

مدیریت مشتریان رایگان crm

مدیریت مشتریان رایگان

چهارشنبه 19 آبان 1395 ساعت 11:13

مدیریت ارتباط با مشتری (CRM - Customer Relationship Management) به تمامی فرایندها و فناوری‌هایی گفته می‌شود که در شرکت‌ها و سازمان‌ها برای شناسایی، ترغیب، گسترش، حفظ و ارائه خدمات بهتر به مشتریان استفاده میشود و شامل مدیریت انواع شیوه‌هایی است که مشتری جهت ارتباط با سازمان استفاده می‌کند.

 سیستم مدیریت روابط با مشتری می‌تواند کمک کند تا مشتریان موجود حفظ شوند و مشتریان جدیدی جذب شوند. سازمان‌ها برخی روش‌هایی را شامل مدیریت ارتباط با مشتری، تحلیل ارزش مشتری، استراتژی سازمانی و ساز و کارهای خدماتی که کارایی ارتباطات مشتری را بهبود می‌دهد بکار می برند. مدیریت ارتباط با مشتری استراتژی ای برای کسب مشتریان جدید و نگهداشتن آنها است. مدیریت ارتباط با مشتری عملیاتی شامل تمام فعالیتهای مرتبط با مشتریان بی واسطه همچون شرکتها می باشد.

مدیریت ارتباط با مشتری عملیاتی : که اشاره به برنامه های کاربردی مشتری محور CRM مثل فروش خودکار،بازاریابی خودکار مؤسسه و خدمت به مشتریان دارد که بر خودکارسازی افقی فرآیندهای یکپارچه سازی مثل فرآیند نقطه تماس با مشتری، مسیرهای ارتباطی و یکپارچه سازی ادارات سازمان تأکید دارند. CRM عملیاتی به دو گونه e CRM و m CRM تقسیم شده است که در کنار مؤلفه دیگر یعنی EAI در زمینه یکپارچه سازی فرآیندهای صف و ستاد سازمان کار می کند. در ادامه در مورد انواع فناوریهای CRM و نرم افزار مدیریت مشتریان رایگان crm بیشتر توضیح داده شده است.

 

مزایای بکارگیری سیستم‌های مدیریت مشتریان رایگان

CRM  یک واقعیت ملموس برای سازمان‌های تجاری است و به طور خلاصه مزایای زیر را برای سازمان به دنبال دارد:

  1. پاسخگویی سریع به درخواست مشتریان.
  2. فراهم کردن شرایط مراجعه مجدد مشتری.
  3. کاهش هزینه‌های تبلیغاتی.
  4. افزایش فرصت‌های بازاریابی و فروش.
  5. شناخت عمیق تر مشتری
  6. .دریافت باز خورد از مشتری و توسعه خدمات و محصولات جاری.

CRM

 

انواع فناوریهای CRM به چند دسته تقسیم میشود:

eCRM :

 

آن دسته از برنامه های کاربردی عملیاتی که به سازمان ها این توانایی را می دهند که از مشتریان شان،از طریق وب مراقبت کرده و مشتریان شان نیز به صورت online سرویس می گیرند. در حقیقت eCRM، CRM مبتنی بر وب است.

mCRM :

گونه جدیدی از فناوریهای CRM که با بزارهای بی سیم قادر به کار است، مدیریت ارتباط با مشتری مبتنی بر موبایل نامیده می شود. فروشندگان برنامه های کاربردی CRM،نرم افزارهایی را ارائه می دهند که eCRM را به ابزارهای بی سیمی چون تلفن همراه، PDA ، POCKET PC یا Laptop متصل می کنند. یکی از دلایل عمده شکست پروژهای CRM ،عدم توانایی یکپارچه شدن آن با سیستمهای به جا مانده قدیمی است. برنامه های کاربردی CRM نظیر مراکز تماس، سرویس های خودکار مبتنی بر وب و امثال آن، از داده های یک پارچه شده سایر سیستمهای ستادی همانند مالی و منابع انسانی و ... نیز استفاده می کنند. یکی از نرم افزارهای یکپارچه سازی، سیستم یکپارچه سازی برنامه های کاربردی مؤسسات یا به اصطلاح EAI که مخفف Enterprise Application Integration است، می باشد.

مدیریت ارتباط با مشتری تحلیلی :

برنامه های CRM تحلیلی با استفاده استراتژیک، کارآمد و مؤثر داده ها به منظور فراهم آوردن امکان تصمیم گیری به مدیران سر و کار دارند. به لحاظ توسعه فناوری اطلاعات و کسب و کارهای الکترونیکی، داده های مربوط به مشتریان روز به روز بیشتر بر روی هم انباشته می شوند. برای مدیریت بهتر، CRM تحلیلی مستلزم دریافت پشتیبانی از فناوریهای مدیریت و پردازش داده ها به بهترین وجه است. برخی از نمونه های فناوریهای CRM تحلیلی عبارتند از: انبار داده ها (Data Warehouse) ، کاوش داده ها(Data Mining) و مدیریت ارتباط با مشتری مشترک.

 

مدیریت ارتباط با مشتری

 

انبار داده ها

انبار داده ها ترکیبی ار فناوریهایی است که هدف آن، یکپارچه سازی مؤثر پایگاههای داده ای عملیاتی در محیطی است که استفاده استراتژیک از داده ها را امکان پذیر می سازد.

این فناوریها شامل سیستمهای مدیریت پایگاههای داده ای رابطه ای و چند بعدی، اینترفیس های گرافیکی مخزن ها و ... می باشد. به طور خلاصه انبار داده ها را می توان نوعی پایگاه داده ای بر شمرد که دارای خصوصیات غیر فرار، یک پارچه و متغیر در زمان است.

کاوش داده ها نوع جدیدی از فنون تجزیه و تحلیل اطلاعات سازمان است که با هدف کشف رابطه پنهان بین داده ها از طریق استخراج، تبدیل، تجزیه و تحلیل و مدل سازی مقادیر زیادی از داده های مبادلاتی در پایگاه داده ای سازمان صورت می گیرد. هدف کلی کاوش داده ها، ایجاد مدلهایی برای تصمیم گیری و پیش بینی رفتارها بر اساس تجزیه و تحلیل و فعالیت گذشته است. در حقیقت کلید موفقیت در سازمانهای امروزی، داشتن استراتژی موثر انبار داده ها و توانمندی تجزیه و تحلیل داده های تعاملی است که به آن کاوش داده ها می گویند. مدیریت ارتباط با مشتری مشترک، بسط برنامه های سنتی CRM است و مستلزم مدیریت ارتباط با ذینفعان بیرونی در زنجیره عرضه مثل تأمین کنندگان، توزیع کنندگان، خرده فروشان دارای ارزش افزوده و امثالهم می باشد.

 

این نوعی مرکز ارتباطی و شبکه هماهنگی است که با هدف ارائه مسیرهای ارتباطی به مشتریان و تأمین کنندگان عمل می کند. برنامه های کاربردی اصلی فناوریهای CRM مشترک، همان پرتالهای مؤسسات مبتنی بر زیرساخت اکسترانت و نرم افزار مدیریت ارتباط با شرکاست که دسترسی به مشتریان، فروشندگان مجدد و شرکای کسب و کار را در اینترنت میسر می سازد.

5 دلیل حرکت سازمانها به سوی سرمایه گذاری بر مدیریت ارتباط با مشتری

  1.  استفاده از روابط جاری با مشتری‌های فعلی برای به حداکثر رساندن میزان رشد درآمدها
  2. مشخص کردن، جذب نمودن و حفظ بهترین مشتری‌ها
  3. معرفی و مشخص کردن روال‌ها و فرآیندهای فروشی که بیشتر تکرار می شوند.
  4.  پاسخگویی به نیازها و رفع تقاضای مشتریان
  5. ایجاد و اجرای یک راهبرد فعال بازاریاب که به کاهش هزینه‌ها و شناخت عمیق تر مشتری منجر می شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با فرضیات اساسی اصول CRM می توانید به صفحه مقالات مراجعه نمایید.

تعداد بازدید : 261

ثبت نظر

ارسال