Fa En جمعه 2 فروردین 1398 ساعت 9 و 3 دقیقه

نرم افزار ارتباطات با مشتری و اثربخشی به فروش و کسب و کار

نرم افزار ارتباطات با مشتری و اثربخشی به فروش و کسب و کار

چهارشنبه 3 آذر 1395
rojand

بر اساس نتایج تحقیقات اخیر که در کنفرانس Dreamforce 2015 ارائه شد، به نظر می رسد بسیاری از کسب و کار ها به دنبال توسعه و اثربخشی فروش خود با استفاده از نرم افزار ارتباطات با مشتری crm هستند. اما سؤال مهم این است که چه عاملی باعث شده این کسب و کارها اقدام به سرمایه گذاری بر روی فناوری های جدید نرم افزار مدیریت مشتریان رایگان CRM در حوزه فروش بنمایند؟

لازم به ذکر است کنفرانس سالانه Dreamforce با حمایت شرکت سلزفورس و با موضوع بررسی پیشرفت ها و آینده نرم افزار های مدیریت ارتباطات با مشتری برگزار می شود.

ارائه دهندگان نرم افزارهای مدیریتی، به منظور بهبود قابلیت های سیستم های مدیریت ارتباطات با مشتری خود، به دنبال سرمایه گذاری و ارتقای بیشتر حوزه هایی هستند که موجب اثربخشی فروش می گردد. بر اساس نتایج تحقیقات CSO  ۵ روشی که نرم افزار crm می تواند منجر به اثربخشی فروش کسب و کار گردد عبارتست از:

افزایش همکاری درون سازمانی با نرم افزار ارتباطات با مشتری

این حوزه شامل ابزارهایی برای توسعه ارتباطات و ایجاد محتوا بین واحدهای عملیاتی کسب و کارها و ارتباط با مشتری می باشد. از جمله می توان به حوزه های عملیات فروش، بازاریابی محصولات، آموزش، مدیریت محصولات، مدیریت سرنخ های فروش، پشتیبانی از مشتری، فناوری اطلاعات، مالی و غیره اشاره کرد. یک نرم افزار سی آر ام جامع می تواند با ایجاد ارتباط بین واحدهای سازمانی، به خوبی منجر به افزایش همکاری و تعامل بین واحدهای مختلف و بهبود فرآیندها و چرخه فعالیت های سازمانی شود.

 آموزش مبتنی بر فناوری ارتباطات با مشتری سی آر ام

روش هایی مانند، آموزش بر بستر موبایل، آموزش الکترونیکی، آموزش از طریق بازی، و شبیه سازی رایانه ای، از جمله روش هایی هستند که شرکت ها به منظور ارتقا، پیشبرد و بهبود یادگیری از آن ها بهره می برند. هدف شرکت ها از این اقدام، ارائه و انتقال ارزش ها، ارتقای سود سرمایه گذاری، ارتقای تجربه سفر مشتری، مشارکت و تعاملات اجتماعی، و غیره می باشد. نرم افزار مدیریت مشتری می تواند ابزار کارامدی در آموزش و توسعه دانش کارکنان و در نتیجه افزایش رضایت مشتریان ایفا نماید.

 

 

راهکار نرم افزار مدیریت ارتباطات با مشتری در مدیریت محتوا

این حوزه شامل سیستم هایی برای تحکیم، تسهیم و ارزیابی تأثیر همه ابزارهای درون سیستمی کسب و کار ( از جمله سیستم های کارت های رقابتی، برنامه های راهبردی، ساختارهای هدایت و راهنمای فروش و غیره )، و نیز ابزارهای برون سیستمی یا خط مقدم کسب و کارها است که به صورت مستقیم با مشتریان در ارتباط بوده (از جمله ضمانت محصولات، سخنرانی ها و نمایشگاه ها، پیشنهادات و غیره) و نیروهای فروش برای دستیابی به عملیات مؤثر و موفق فروش به آنها احتیاج دارند. کارکنان فروش می توانند با بهره گیری از نرم افزار سی آر ام ضمن مدیریت فرصت ها و دسترسی به اطلاعات مشتریان فعلی، سرنخ های فروش به دست آمده از کانال های فروش را کسب و پیگیری نمایند.

نرم افزار مدیریت ارتباطات با مشتری crm و هدایت و مشاوره مجازی

این حوزه شامل ابزارهایی است که مدیران واحدهای فروش کسب و کارها، از آنها برای تقویت و بهبود فرآیند هدایت و ارائه مشاوره به یکایک نیروهای فروش و راهنمایی این نیرو ها بهره می گیرند. این گونه آموزش ها و هدایت نیروهای فروش بر بستر فناوری و از طریق ابزارهای آموزشی و یادگیری تعاملی فناورانه، و همچنین از طریق سیستم های هدایت فروش مبتنی بر ابزارهای موبایل ارائه می شوند. مدیران و سپرستان فروش می توانند با استفاده از نرم افزار crm ضمن بررسی و پایش عملکرد کارکنان خود، آنها را برای کسب نتایج بهتر و بازدهی بیشتر فعالیت هایشان هدایت نمایند.

تجزیه و تحلیل داده ها با سیستم مدیریت ارتباطات با مشتری

هدف از این سرمایه گذاری ها، بهره گیری و بهبود فناوری و ابزارهای داده کاوی و تجزیه و تحلیل اطلاعاتی است که کسب و کارها را قادر می سازند بخوبی از منابع اطلاعاتی داخلی خود از جمله بانک اطلاعاتی سیستم های مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)، سیستم های برنامه ریزی منابع سازمانی (ERP)، سیستم های پشتیبانی از مشتریان (Customer Support) و غیره، و همچنین از منابع خارجی اطلاعاتی به نحو مؤثرتری بهره گرفته و بتوانند قابلیت های رقابتی خود را در بازار ارتقا دهند.

عامل انگیزشی بنگاه ها در سرمایه گذاری بر روی این گونه سیستم های نوین مدیریت ارتباط با مشتری چیست؟

بر اساس مطالعه CSO، به صورت کلی میانگین درآمد عملیاتی کسب و کار هایی که هم اکنون از سیستم های اثربخشی فروش بهره می برند، از محل بهینه سازی عملکرد عملیاتی آنها، به میزان ۱۰٫۲ درصد بیشتر از شرکت هایی است که قصد پیاده سازی این سیستمها را در کسب و کار خود دارند. بر این اساس در صورتیکه هر یک از توسعه دهندگان سیستم های مدیریت ارتباط با مشتری بتوانند به خوبی قابلیت های خود را در کمک به بهینه سازی عملکرد تیم های فروش کسب و کار به اثبات برسانند، شاهد افزایش مداوم مشتریان و کاربران راهکار های نرم افزاری خود خواهند بود.

تعداد بازدید : 127

ثبت نظر

ارسال