زبان Fa En شنبه 14 تیر 1399 ساعت 23 و 30 دقیقه

۷ اتوماسیون بازاریابی ترند در سال ۲۰۱۹

نرم افزار اتوماسيون اداري| نرم افزار اتوماسيون اداري رايگان|کاربردهاي اتوماسيون اداري|

اتوماسیون بازاریابی همواره در حال تغییر و تحول است و در سال های اخیر تکامل یافته است. استفاده از این چنین اتوماسیون هایی میزان فروش را در کسب و کارها افزایش می دهد. همچنین به کمک اتوماسیون های جدید، کسب و کارها در بازارهای رقابتی باقی می مانند و از این طریق درآمد خود را افزایش می دهند.

یکشنبه 11 اسفند 1398 ساعت 15:8
امین فتحی

اتوماسیون بازاریابی به بازاریابان و صاحبان مشاغل کمک می کند تا همواره مشتریان خود را در اختیار داشته باشند. آگاهی از آخرین تغییراتی که در روند اتوماسیون های بازاریابی رخ داده است، به افراد کمک می کند که در بازارهای رقابتی باقی بمانند.

به همین جهت ما در مورد اتوماسیون های مختلف، تحقیق کردیم و نتایج حاصل از این تحقیقات را به صورت لیستی جامع جمع آوری کرده ایم. تنها کاری که لازم است افراد بازاریاب یا افراد علاقه مند به بازاریابی انجام دهند، این است که اتوماسیون های مطرح شده در مقاله پیش رو را به خوبی مورد بررسی قرار دهند.

در واقع هرچه افراد زودتر و سریع تر با چنین اتوماسیون هایی آشنا شوند و تکنیک های مربوط به آن را اجرا کنند، نسبت به رقبا از مزایای بیشتری برخوردار خواهند شد. در نهایت این افراد قادر خواهند بود که استراتژی های بازاریابی مختص به خود را بیابید و آن را اجرا کنند.

بنابراین با ما همراه باشید تا به شما نشان دهیم که چگونه رقبای خود را از میدان به در کنید!

 

۷ اتوماسیون بازاریابی ترند در سال ۲۰۱۹

 

نرم افزار اتوماسیون اداری| نرم افزار اتوماسیون اداری رایگان|کاربردهای اتوماسیون اداری| اتوماسیون بازاریابی ترند

 

۱. بازاریابان روی تجربه خود از مشتریان به طور جداگانه تمرکز خواهند کرد.

 

در واقع کلمه omnichannel کلمه ای است که سال ها در اصطلاحات بازاریابی جای باز کرده است. برای افرادی که نمی دانند این کلمه دقیقاً به چه معناست، باید بگوییم که این کلمه به ادغام تجربه خرید مشتری از طریق دستگاه ها و روش های مختلف اشاره دارد.

فردی را در نظر بگیرید که برای خرید از نرم افزارهای جدید استفاده می کند، این شخص ممکن است که:

  • یک جستجوی ساده در Google انجام داده و به وب سایت شما وارد شود.
  • به صفحه Facebook شما مراجعه کند و پست های به روز شده در صفحه شما را مشاهده کند.
  • به شما ایمیلی ارسال کند و در مورد راه های خرید سوال بپرسد. حتی امکان این وجود دارد که این کار را با ارسال پیام انجام دهد.

صرف نظر از اینکه فرد چه روشی برای برقراری ارتباط با شما انتخاب می کند یا اینکه شما از چه دستگاهی استفاده می کنید، هدف این است که برای مشتریان تجربه ای یکسان و در عین حال به یاد ماندنی را ایجاد کنید.

اگرچه بازاریابی omnichannel همواره مهم بوده است، اما این امر در بازاریابی آینده مشاغل و کسب و کارها از اهمیت بیشتری نیز برخوردار خواهد شد.

این موضوع را در نظر بگیرید: ۱۵ سال پیش، مصرف کننده معمولی تنها با ۲ کلیک محصول مورد نظر خود را خریداری می کرد. در حالی که امروزه برای خرید یک محصول لازم است مصرف کننده به طور میانگین حداقل ۶ بار کلیک کند.

برای ایجاد یک اتوماسیون بازاریابی مفید، از کار کردن همه بخش های مهم سایت یا کانال های خود اطمینان حاصل کنید. با انجام این کار، مشتریان خود را از دست نخواهید داد و از طرفی شانس فروش محصولات خود را افزایش می دهید.

علاوه بر این، داده های آماری نشان می دهد مشاغلی که از اتوماسیون بازاریابی omnichannel استفاده می کنند، در مقایسه با مشاغلی که چنین استراتژی را به کار نمی برند، به صورت سالانه ۹۱ درصد مشتریان بیشتری را جذب می کنند.

به همین جهت است که اتوماسیون بازاریابی omnichannel را باید در اولویت فعالیت های بازاریابی خود قرار دهید. حال اگر نمی دانید که اتوماسیون همه جانبه یا omnichannel چه ارتباطی با بازاریابی دارد، در پاسخ باید بگوییم که همه چیز در مورد بازاریابی به این اتوماسیون باز می گردد.

مایکل برنر مطرح می کند که omnichannel به تعامل گسترده با مشتریان نیاز دارد. جمع آوری اطلاعات مربوط به مشتریان به صورت جداگانه تنها راهی است که افراد می توانند در دنیای تجارت به صورت پایدار باقی بمانند.

به طور تخصصی باید بگوییم که این نوع اتوماسیون بازاریابی به مشاغل این امکان را می دهد که نقاط دسترسی کلیدی برای مشتریان را تجزیه و تحلیل کنند. همچنین اتوماسیون باید اطلاعات را در اسرع وقت به مشتری برساند و این کار را به شیوه ای ساده انجام دهد.

همانطور که مشخص شد، بازاریابی omnichannel کار ساده ای نیست. اگرچه بسیاری از بازاریان متخصص در مورد اهمیت این نوع اتوماسیون آگاهی دارند، اما هنوز در حال تلاش برای ایجاد یک تجربه همه جانبه برای مشتریان خود هستند.

 

نرم افزار اتوماسیون اداری| نرم افزار اتوماسیون اداری رایگان|کاربردهای اتوماسیون اداری| اتوماسیون بازاریابی

 

بر اساس مطالعه انجام شده توسط Rakuten Marketing و CMO Club، اصلی ترین چالش های پیش روی بازاریابان در این زمینه عبارت است از:

a) کمبود منابع و سرمایه گذاری های لازم برای موفقیت در این زمینه

b) کمبود منابع تحلیلی و دانش فنی برای تجزیه و تحلیل داده ها

c) سختی ادغام داده های مختلف

d) عدم ارتباط بین سایت های بازاریابی با فروشندگان

e) نبود خرید C-suite متناسب با ارزش omnichannel

f) ساختارهای سازمانی غیرقابل تغییر

به طور کلی پیش بینی می شود که بازاریاب ها جهش بهتری در این زمینه در سال ۲۰۱۹ داشته باشند. پیش برد این تغییر چیزی جز پیشرفت سیستم های CRM نیست. در واقع در گذشته سیستم های CRM پلتفرم هایی بودند که تجارت ها از آنها برای ردیابی داده های مشتریان استفاده می کردند.

اما امروزه این سیستم ها، کاربردهای بسیار بیشتری نیز پیدا کرده اند. سیستم های CRM امروزه بسیار قدرتمند هستند. در اصل سیستم های CRM بسیاری وجود دارند که پشتوانه رونق فناوری های بازاریابی شده اند.

 

نرم افزار اتوماسیون اداری| نرم افزار اتوماسیون اداری رایگان|کاربردهای اتوماسیون اداری| سیستم  CRM

 

امروزه سیستم های CRM به طور معمول با موارد زیر همراه هستند:

 

  • راه حل های تجزیه و تحلیل و تجسم داده ها
  • ابزارهای گپ و گفتگو
  • سیستم های مدیریت محتوا
  • قابلیت بازاریابی ایمیل ها

 

به دلیل اینکه در حال حاضر تجارت های مختلف از بازاریابی مشاغل توسط یک سیستم CRM مراقبت می کنند، پیگیری مشتریان و تعامل با آنها از طریق پلتفرم های مختلف بسیار ساده تر شده است. دلیل این امر نیز آن است که با استفاده از سیستم CRM دیگر نیازی به جابجایی و استفاده از چندین ابزار ارتباطی دیگر نیست.

این نکته به این معناست که CRM باید به سایر برنامه های تجاری دیگر متصل باشد تا افراد بتوانند به طور کامل از قدرت این سیستم استفاده کنند. در صورتی که هنوز CRM را وصل نکرده اید، در اینجا چگونگی ادغام برنامه های این سیستم با Salesforce, Infusionsoft, Hubspot را توضیح داده ایم. ادغام چنین برنامه هایی سبب می شود که اتوماسیون بازاریابی omnichannel بسیار کاربردی تر شود.

 

نرم افزار اتوماسیون اداری| نرم افزار اتوماسیون اداری رایگان|کاربردهای اتوماسیون اداری| اتوماسیون بازاریابی omnichannel

 

۲. راه اندازی کمپین های ارسال ایمیل خودکار ضمن تعامل بیشتر با مشتریان

 

کمپین های ارسال ایمیل ها برای بازاریابان از اهمیت بالایی برخوردار است و یک نوع اتوماسیون بازاریابی به حساب می آید. تقریباً هر تجارتی، ارزش بازاریابی به کمک ایمیل ها را می داند و از کمپین های خودکار برای دستیابی به اهداف بازاریابی استفاده می کند.

به طور کلی پیش بینی می شود که در سال ۲۰۱۹ بازاریابان تمرکز خود را روی تنظیم دقیق کمپین های ارسال پیام ها قرار دهند. هدف این افراد از تمرکز بر چنین کمپین هایی این است که پیام هایی جذاب تر و تعاملی تر ایجاد کنند.

 

در ادامه برخی از روش های انجام این کار را بیان خواهیم کرد:

  • تعامل
  • فیلم ها
  • تست های جذاب
  • بازی ها
  • آگهی های های متحرک
  • GIF های متحرک
  • انیمیشن های CSS

 

بعضی از بازاریابان در مورد استفاده از چنین ابزارهایی همواره دچار شک و تردید هستند. برای کمپین های ایمیلی کوچک دستیابی به تعاملی همه گیر، امری غیر قابل دسترس به نظر می رسد اما روش های ساده ای وجود دارند که به کمک آن ها می توان یک شروع جدید داشت.

 

نرم افزار اتوماسیون اداری| نرم افزار اتوماسیون اداری رایگان|کاربردهای اتوماسیون اداری| بازاریابی

 

به طور مثال برای دستیابی به تعاملی فراگیر می توان رنگ دکمه ها را تغییر داد، از افکت های شناور استفاده کرد یا برجسته کردن تصاویر با حرکات پاپ آپ بسیار مفید است. به عنوان مثال این ایمیل تبلیغاتی را در نظر بگیرید:

هدیه ای که در این عکس مشاهده می شود، جذاب و شگفت انگیز است، بدون اینکه خیلی پیچیده باشد. این مورد یک نمونه عالی است که نشان می دهد چگونه مارک های مختلف، از محتوای جذاب برای برقراری تعامل با مشتریان و سورپرایز کردن آنها با استفاده از ایمیل ها استفاده می کنند.

اگر در مور چگونگی شروع این کار هنوز تردید دارید، از یک ویدیو در ایمیل های تبلیغاتی خود استفاده کنید. اگرچه قرار دادن ویدیو در ایمیل ها کار ساده ای نیست، اما این امر جایگزین مناسبی برای عکس ها یا تصاویر کوچک است.

بسیاری از افراد ممکن است که برای مشاهده کامل ویدیو به صفحه اصلی شما مراجعه کنند. جاستین جردن مدیر ارشد بازاریابی در Help Scout که پیش تر بازاریابی در Litmus را انجام می داد، بیان می کند که اخیراً Litmus از این استراتژی یا اتوماسیون بازاریابی استفاده می کند و از این طریق به موفقیت های چشمگیری دست پیدا کرده است.

به عنوان بخشی از یک کمپین بازاریابی به اشتراک گذاشتن ایمیل ها، لیتموس ۱۵ میلیارد ایمیل را مورد بررسی قرار داده تا متوجه شود که کاربران ایمیل ها را در کجا می خوانند. در نهایت یک ویدیو و تصاویر شامل اطلاعات را به عنوان جمع بندی از آنچه بدست آورده اند، ارائه کردند.

این شرکت همچنین برای ارتقا اینفوگرافیک خود به مشترکین، ایمیلی حاوی یک تصویر ثابت از این ویدیو ارسال کردند. خوانندگان با کلیک روی این ایمیل ها، امکان این را داشتند که ویدیو و اینفوگرافیک را روی وبلاگ لیتموس مشاهده کنند.

ویدیو در واقع با توضیح مختصری در مورد اینفوگرافیک آغاز می شود و در ادامه نمایشی از چگونگی نحوه استفاده محصولات لیتموس از ایمیل های مشتریان نشان داده می شود. این امر نشان می دهد که چگونه لیتموس محصولات خود را بر اساس تجزیه و تحلیل ایمیل های مشتریان تولید می کند.

نتایج بررسی این گونه بود که ویدیو نزدیک به ۵۷۰ بار مشاهده شد. به طور میانگین افراد ۶۴ درصد از ویدیو را مشاهده کردند. همچنین این محتوا به ۱۸ زبان دیگر ترجمه شد. در ادامه امکان این وجود دارد که کل مصاحبه جاستین را بخوانید و در مورد چگونگی استفاده از ویدیو و ایمیل ها روی سایت Wistia اطلاعات لازم را کسب کنید.

 

نرم افزار اتوماسیون اداری| نرم افزار اتوماسیون اداری رایگان|کاربردهای اتوماسیون اداری| اتوماسیون بازاریابی شرکت ها

 

۳. رتبه بندی مشتریان احتمالی که نقش تعیین کننده ای در تجارت دارند، در آینده به یک هنجار تبدیل می شود.

 

هنگامی که صحبت از رتبه بندی محصولی می شود، بسیاری از شرکت های B2B هنوز به امتیازدهی به صورت دستی اعتماد می کنند. امتیازدهی به صورت دستی به معنای فراخواندن مشتریان و پرسیدن سوالاتی در مورد کیفیت محصول است.

 طبق تحقیقات صورت گرفته در این زمینه، پیش بینی می شود که اتوماسیون بازاریابی شرکت ها به طور فزاینده ای از فرم های امتیازدهی از پیش تهیه شده برای ساده کردن این فرایند استفاده می کنند. نکته حائز اهمیت در میان، این است که امتیاز دهی به روش دستی، روشی قدیمی و تنها نوعی وقت تلف کردن است.

به جای اینکه از بازخورد فروش محصولات خود با پرسیدن سوالات استاندارد و با زحمت بسیار متوجه شوید، امکان این وجود دارد که به سادگی از فناوری موجود برای این کار استفاده کنید. چنانچه در حال حاضر از نرم افزار اتوماسیون بازاریابی استفاده می کنید، به احتمال بسیار زیاد، نرم افزار مورد نظر امکان امتیازدهی از پیش تعیین شده را در خود دارد.

 

در ادامه در مورد چگونگی کارکرد این نرم افزار صحبت می کنیم:

 

در واقع فرم های امتیاز دهی از پیش تعیین شده عوامل مختلفی مانند جمعیت شناسی، اطلاعات شخصی، داده های رفتاری و اطلاعات اجتماعی را در نظر می گیرند تا در نهایت هر امتیازی که وارد سیستم می شود را ضبط کنند.

این امتیاز به شما خواهد گفت که محصول شما تا چه حد از کیفیت لازم برخوردار است. همچنین در مورد اینکه تا چه حد احتمال دارد که مشتری بابت این محصول هزینه پرداخت کند، توضیح می دهد. با استفاده از این فناوری فروشندگان بیشتر وقت خود را به ارائه خدمات بهتر برای افزایش رتبه بندی اختصاص خواهند داد. این کار از اتلاف وقت جلوگیری می کند.

برای افرادی که از نرم افزارهای اتوماسیون بازاریابی استفاده نمی کنند، ابزارهای رتبه بندی استانداردی وجود دارد که کمک می کند از این راهکار بازاریابی بهره مند شوند. در حالت ایده آل، نرم افزارهای اتوماسیون بازاریابی باید رتبه بندی را بر اساس ضرورت و نه فقط بازخوردها، انجام دهند.

ماریا پرگولینو، مدیر ارشد بازاریابی Anaplan بیان می کند که رتبه بندی سریع یا urgency scoring برای درک اینکه آیا راهنمایی کافی برای خرید وجود دارد یا خیر، بسیار مهم است. به عنوان مثال در صورتی که فردی قبلاً تنها هفته ای یک بار از سایت شما بازدید می کرد، اما در حال حاضر به صورت روزانه سایت شما را چک می کند، این علامت نشان دهنده آن است که آن فرد در حال آماده شدن برای خرید از وب سایت شماست.

 

نرم افزار اتوماسیون اداری| نرم افزار اتوماسیون اداری رایگان|کاربردهای اتوماسیون اداری| ربات های چت کننده به زودی در وب توسعه پیدا خواهند کرد

 

۴. ربات های چت کننده به زودی در وب توسعه پیدا خواهند کرد.

 

در سال ۲۰۱۸ بسیاری از شرکت ها به استفاده از ربات های چت کننده روی آوردند. در این زمان ربات های چت کننده Facebook بسیار معروف بودند. این ربات ها به طرز بسیار ساده ای طراحی شده اند، بدون اینکه حتی به برنامه نویسی احتیاج داشته باشند.

ربات های چت کننده به تمام صنایع کمک می کند تا نیازهای مشتریان خود را برطرف کنند. هر چه بیشتر پیش می رویم، چت ربات ها از معروفیت و محبوبیت بیشتری برخوردار می شوند. همچنین شرکت های بیشتری از این بات های چت کننده در اتوماسیون بازاریابی خود استفاده خواهند کرد.

مایکل پگ، بنیانگذار شرکت Merck Media اظهار می کند که ربات های چت کننده یکی از مولفه های اصلی اتوماسیون بازاریابی جدید هستند و شرکت ها باید از ربات های چت کننده هوشمند برای ارائه خدمات به مشتریان خود استفاده کنند.

 

نرم افزار اتوماسیون اداری| نرم افزار اتوماسیون اداری رایگان|کاربردهای اتوماسیون اداری|بازاریابان برای عقد قراردادهای بیشتر از ربات های چت کننده استفاده خواهند کرد

 

۵. بازاریابان برای عقد قراردادهای بیشتر از ربات های چت کننده استفاده خواهند کرد.

 

بر اساس آنچه در بالا توضیح داده شد، ربات های چت کننده با محبوبیت بسیار بیشتری مواجه خواهند شد و در اتوماسیون های بازاریابی از آنها استفاده می شود. نکته دیگری که در مورد این ربات ها وجود دارد این است که از این ربات ها در موضوعات پیشرفته تر نیز استفاده خواهد شد.

در سال ۲۰۱۸ که چت بات ها پا به عرصه بازاریابی گذاشتند، بسیاری از شرکت های مختلف از چت بات هایی ساده و ابتدایی استفاده کردند. این ربات ها قابلیت این را داشتند که اطلاعات خاصی را در اختیار کاربران قرار دهند و تنها به سوالات اساسی پاسخ دهند.

با آشنایی بیشتر دنیای تجارت با ربات های چت کننده، آنها به سمت ساختن ربات های پیشرفته تری که با استفاده از هوش مصنوعی، محصولات را پیشنهاد می دهند یا قابلیت عقد معاملات را دارند، حرکت کردند. بنابراین همانطور که می دانید اطلاعات از دنیای واقعی به دنیای مجازی انتقال پیدا کردند.

 

نرم افزار اتوماسیون اداری| نرم افزار اتوماسیون اداری رایگان|کاربردهای اتوماسیون اداری| اتوماسیون بازاریابی باید به گونه ای باشد که حس اعتماد را در مشتری ایجاد کند

 

در حال حاضر بسیاری از شرکت ها با استفاده از چت بات ها و جمع آوری اطلاعات، محصولات را به مشتریان پیشنهاد می کنند.

به عنوان مثال کمپانی H & Mاز یک ربات برای کمک به مشتریان استفاده می کند. این ربات به مشتریان کمک می کند تا لباس های مورد نظر خود را به صورت ست خریداری کنند.

همچنین eBay نیز ربات مخصوصی برای فروش محصولات خود دارد که به مشتریان کمک می کند که محصولات مورد نظر خود را به صورت کار آمد تری خریداری کنند.

در نهایت Starbucks نیز یک ربات باریستای مخصوص را طراحی کرده است که به مشتریان کمک می کند تا نوشیدنی مورد علاقه خود را انتخاب کنند.

تصور اینکه مشاغل B2B چگونه از این ربات ها استفاده خواهند کرد، کار دشواری نیست. به عنوان مثال این مشاغل به شما خواهند گفت که چگونه با انتخاب یک کلمه کلیدی بر اساس اصول SEO، یک چت بات بسازید تا کمک کند که رتبه بندی محصولات خود را افزایش دهید.

چنانچه چت بات تشخیص دهد که برای اولین بار با یک کاربر صحبت می کند، ممکن است که سوالات متداول را در اختیار کاربر قرار دهد. این امر سبب می شود که کاربر با ابزار به خوبی آشنا شود و اطلاعات لازم را کسب کند.

اما در صورتی که ربات تشخیص دهد که کاربر مجدداً به صفحه بازگشته است، ممکن است که نسخه آزمایشی از یک محصول را در اختیار او قرار دهد و با این کار او را به استفاده از محصول ترغیب کند.

 

۶. اتوماسیون بازاریابی باید به گونه ای باشد که حس اعتماد را در مشتری ایجاد کند.

 

سال ۲۰۱۸ در واقع سالی بود که در آن اطلاعات و داده های مشتریان در امنیت نبوده و این امر در سال ۲۰۱۹ نیز ادامه داشت. به همین دلیل است که مشتریان همواره در مورد امن بودن داده ها دچار شک و تردید هستند. با توجه به این نکته، هدف اصلی در سال ۲۰۱۹ ایجاد احساس اطمینان در مشتریان است.

با این حال بسیاری از مشاغل با برقراری ارتباط با مشتریان خود، فروش خود را در سطح بسیار بالا حفظ کرده اند. چنین مشاغلی همواره رو به پیشرفت هستند.

مایکل لندر، بنیانگذار Marked بیان می کند که بهترین اتوماسیون بازاریابی، اتوماسیون هایی هستند که در آن مشتری در مورد اتوماسیون چیزی متوجه نمی شود. در عین حال بازاریاب هایی که در این نوع اتوماسیون بازاریابی فعالیت دارند، افرادی که هستند که مسیر پیشرفت را طی می کنند.

بنابراین سوالی که پیش می آید این است که شما چگونه با مصرف کنندگان خود رابطه برقرار می کنید یا چگونه احساس اطمینان را در مشتریان به وجود می آورید؟ برای پاسخ به این پرسش اتوماسیون بازاریابی خود را در نظر بگیرید و از خود این سوال را بپرسید: آیا فروش شما بالاست؟ اگر این گونه است، بنابراین در مسیر درستی در حال حرکت هستید.

همچنین اتوماسیون خود را تحت نظر داشته و در مورد اینکه چگونه می توان آن را بیشتر شخصی سازی کرد، تحقیق کنید. به منظور توضیح بیشتر ادامه مطلب را بخوانید.

اگر یکی از مشترکین شما، ایمیلی از طرف کسب و کار دریافت کند و مشخص باشد که این ایمیل به صورت خودکار یا اتوماتیک ارسال شده است، معمولاً این نوع ایمیل ها را بلاک می کند یا اعتماد به شما را از دست می دهد.

همچنین چنین تصوری دارند که آنها نیز یکی از هزاران نفری هستند که چنین ایمیلی از طرف شما دریافت می کنند، پس چرا باید وقت خود را به این نوع ایمیل ها اختصاص دهند؟ اگر مشتری شما ایمیلی دریافت کند که به طور تخصصی تر برای او ارسال شده باشد، ماجرا کمی متفاوت تر می شود.

چندین نکته در مورد ایمیل های تخصصی و کاربردی وجود دارد که کسب و کارها این امکان را دارند که از چنین ایمیل های مفیدی استفاده کنند. به کمک این ایمیل ها، مشتریان برای وقتی که جهت شخصی سازی ایمیل ها اختصاص داده اید، از شما تشکر خواهند کرد.

در ادامه مشتریان ایمیل دریافت شده را با دقت می خوانند و در مورد پیشنهادی که به آنها ارائه کردید، فکر می کنند. بنابراین با توجه به نکته ای که ذکر شد، در ادامه چند ترفند در مورد تخصصی کردن خودکار ایمیل ها برای مشتریان ذکر خواهیم کرد تا با استفاده از این نکات احساس اعتماد را در مشتریان خود ایجاد کنند.

ابتدا یک خطای انسانی را از روی قصد در ایمیل های خودکار خود ایجاد کنید. این کار را با جا انداختن یک بخش اصلی از ایمیل آغاز کنید. به عنوان مثال یک ایمیل را به مشترکین خود ارسال کنید که در آن لینک پیوند وجود ندارد. در مرحله بعدی، ایمیلی حاوی این لینک را به مشتریان خود ارسال کنید.

نکته مهم دیگر این است که در ایمیل خود از لحن دوستانه و محاوره ای استفاده کنید. در واقع امکان این وجود ندارد که با ارسال پیامی بسیار ادبی و مانند یک ربات، بتوانید با مشتری خود ارتباط برقرار کنید. در ادامه یک نمونه مثبت و منفی از چنین ایمیل هایی را بیان خواهیم کرد.

 

  • نمونه نامناسب

 

ابزار برنامه ریزی شده ROI به شرکت ها انتقال داده می شود و به این ترتیب دارایی بزرگی برای شرکت شما به ارمغان خواهد آورد. شرکت هایی با متوسط تعداد کارمندان ۱۰ تا ۵۰ نفر، به طور میانگین به صورت ماهانه ۱۰۴ ساعت را صرفه جویی می کنند. این در حالی است که تنها ۳۴ درصد از ROI استفاده کرده باشند.

 

  • نمونه مناسب

 

ما می دانیم که شما باید برای ToolName هزینه هایی پرداخت کنید، اما نگران نباشید. تنها با بیان اینکه با استفاده از ابزار خود چه میزان ROI را کنترل کرده اید، به راحتی از پس هزینه ها بر خواهید آمد. ما تعداد بسیاری از شرکت های کوچک با تعداد کارمند ۱۰ تا ۵۰ نفر را می شناسیم که از این ابزار استفاده می کنند و با این کار حدود ۱۰۴ ساعت کاری را هدر نخواهند داد. این شرکت ها این کار را تنها با ۳۴ درصد از ROI انجام می دهند!

بنابراین نکته ای که ذکر شد را در اتوماسیون بازاریابی خود در نظر بگیرید.

 

نرم افزار اتوماسیون اداری| نرم افزار اتوماسیون اداری رایگان|کاربردهای اتوماسیون اداری|بازاریابان روی تست  A / B بیشتر تمرکز خواهند داشت.

 

۷. بازاریابان روی تست  A / B بیشتر تمرکز خواهند داشت.

 

در عمل تست  A / B چیز جدیدی نیست اما روشی که ما در آن، این تست را به کار می بریم، طی سالیان اخیر دچار تغییر و تحول شده و تکامل پیدا کرده است. در گذشته استفاده از تست  A / B ضرورتی نداشته است، اما امروزه این تست یک نوع الزام محسوب می شود.

با اینکه بسیاری از بازاریابان می دانستند که تئوری به کار بردن تست  A / B بسیار مهم و کاربردی است، اما این افراد زمان زیادی را به آن اختصاص نداده یا آن را در اولویت کارهای خود قرار ندادند. با این حال در سال ۲۰۱۸، ما شاهد تغییر اتوماسیون بازاریابی بودیم که این تغییرات به کمک نتایج بدست آمده از تجزیه و تحلیل داده ها حاصل شد.

بنابراین در حال حاضر از تست  A / B بیش از هر زمان دیگری استفاده می شود. بسیاری از بازاریان می دانند که به کار بردن تست  A / B تا چه حد از اهمیت برخوردار است و استفاده از این تست، از انجام فعالیت ها بر اساس احساسات فردی بهتر است.

بنابراین با گذشت سال ۲۰۱۹، پیش بینی می کنیم که بازاریاب ها بیشتر به انجام تست های دقیق و با کیفیت بالاتر تمایل داشته باشند. به منظور ارائه توضیحات بیشتر نکات زیر را در نظر بگیرید. بازاریابانی که در مورد استفاده از تست  A / B تازه وارد هستند معمولاً مرتکب یک یا چند اشتباه می شوند که در ادامه برخی از آن ها را ذکر خواهیم کرد:

 

  • توقف زود هنگام تست ها (که شامل نتیجه گیری زود هنگام است.)
  • تغییر چندین متغیر در یک تست  A / B
  • مقایسه دوره های زمانی متفاوت در یک نوع تست  A / B
  • اجرا نکردن تست  A / B به صورت طولانی مدت
  • تغییر متغیرها و پارامترها در میانه آزمون

 

اما نکته ای که در مورد این تست وجود دارد، این است که تست  A / B در آینده بیشتر مورد توجه قرار گرفته و بازاریابان به طور فزاینده ای از این تست استفاده خواهند کرد. بنابراین برای سال ۲۰۱۹ پیش بینی می کنیم که بازاریابان، بیشتر از تست  A / B استفاده کنند و از داده های آماری دقیق آن برای بررسی های بعدی استفاده کنند.

چنانچه هدف اصلی شما در سال ۲۰۱۹ به کار بردن بهتر تست های  A / B است، تست Neil Patel’s A / B را مورد بررسی قرار دهید.

 

حرف آخر در مورد اتوماسیون بازاریابی ترند در سال ۲۰۱۹

 

چشم اندازهای بازاریابی هرساله در حال تغییر هستند، اما یک مورد همواره ثابت می ماند: ما هر سال به فناوری و ابزارهای بیشتری دست پیدا خواهیم کرد. بنابراین این نکته را در نظر داشته باشید که چیزی که شکسته، مثل روز اول نخواهد شد.

بنابراین در صورتی که تمایل دارید که درآمد شرکت و کسب و کار خود را ارتقا دهید، بی چون و چرا باید از فناوری های جدید استفاده کنید. پس در حال حاضر که سال ۲۰۱۹ شروع شده است، در نظر داشته باشید که استفاده از فناوری ها و تکنیک های جدید، همواره نتایج بهتری به همراه خواهند داشت.

استیو جابز می گوید: چنانچه گرسنه بمانید، احمق نیز خواهید ماند. بنابراین اتوماسیون بازاریابی خود را به سطح بالاتری ارتقا دهید.

تعداد بازدید : 139

ثبت نظر

ارسال