زبان Fa En دوشنبه 23 تیر 1399 ساعت 15 و 22 دقیقه

چالش مدیریت مشتری

چالش مدیریت مشتری

متاسفانه تمام جنبه های داشتن مشتری مثبت نیست و در برخی موارد بهتر است به جای ادامه رابطه کاری، آن مشتری را کنار بگذارید. هر رابطه‌ای با مشتری پستی‌ها و بلندی‌هایی دارد و شما نباید فقط به این دلیل که با مشکلاتی مواجه می‌شوید، مشتری را پس بزنید. در این شرایط چالش مدیریت مشتری باید چه کار کرد؟ در اینجا به شش نشانه می‌پردازیم که به شما می‌گویند چه زمانی وقت این کار فرا رسیده است:

 

۱. مشتری بیشتر از مدت زمانی که ارزشش را دارد ، وقت شما را می‌گیرد.

 

اگر تمام روز به فکر کمک به دیگران باشید، درنهایت کسب و کار خود را خراب کرده‌اید. برای رسیدن به موفقیت باید درآمد شما بیشتر از خرجتان باشد. اگر بیش‌ازحد برای یک مشتری وقت بگذارید و روی آن سرمایه‌گذاری کنید، با مشکل مواجه خواهید شد.

 

۲. مشتری روی کار شما مسلط شده است یا پیشنهاد‌های شما را زیر پا می‌گذارد.

 

شما متخصص هستید. مشتری شما ممکن است برند خود را بهتر از شما بشناسد، اما وقتی صحبت از کار می‌شود، این شما هستید که راهبردها و بهترین اقدامات لازم را می‌شناسید تا بتوانید کار را به‌خوبی پیش ببرید. اگر احساس کردید که مشتری دارد شما را مدیریت می‌کند یا به توصیه‌های شما گوش نمی‌دهد، بهتر است این رابطه چالش مدیریت مشتری را قطع کنید.

 

۳. احترام وجود ندارد.

 

هر رابطه‌ای بر پایه احترام متقابل ایجاد می‌شود و وقتی این احترام از بین برود، دیگر نباید رابطه را ادامه داد. در کسب و کار و چالش مدیریت مشتری نیز همین‌طور است.

 

۴. ارتباط کمی وجود دارد.

 

برای اینکه رابطه با مشتری موفقیت‌آمیز باشد، باید خطوط ارتباطی خود را به طور متقابل مشخص کنید. باید به طور منظم به اخبار، به‌روزرسانی‌ها و پرسش‌ها دسترسی داشته باشید و مشتری نیز باید پاسخگو باشد.

 

۵. رابطه در حال پیشرفت نیست.

 

اگر احساس کردید مکالمات و روابط شما با مشتری بهبود نیافته یا از ابتدا درست نبوده است، باید آن مشتری را کنار بگذارید.

 

۶. شما نمی‌توانید کار با مشتری را تحمل کنید.

 

این مهم‌ترین نشانه در فهرست ماست. این مورد را اکثر افراد نادیده می‌گیرند زیرا برای کسب درآمد بیشتر به تجربیات شخصی خود در این زمینه توجه نمی‌کنند. اینجا شما مسئول چالش مدیریت مشتری هستید، بنابراین اگر از کار با یک مشتری خاص متنفرید، به این شکنجه و چالش مدیریت مشتری خاتمه دهید و با او دیگر کار نکنید.

 

اتوماسیون اداری

 

راه اندازی کسب و کارهای جدید نیازمند تجربه و تبحر فراوانی است. در واقع مدیران تجارت های کوچک برای دستیابی به اهداف تجارت خود باید از توانایی لازم برای مدیریت پروژه ها و مدیریت مشتریان برخورداری باشند. شاید مدیریت پروژه ها در ابتدای تجارت و بدون استفاده از سیستم های اتوماسیون اداری، وظیفه بسیار خطیری به شما بیاید.

از این گذشته استفاده از سیستم های اتوماسیون اداری کوچک در تجارت هایی که به تازگی راه اندازی شده اند، تاثیر بسزایی خواهد داشت. چرا که مدیریت پروژه در شرکت های نوپا نیازمند صرف هزینه و زمان بسیار زیادی است. اما با روی کار آمدن سیستم های اتوماسیون اداری رایگان دیگر نیازی به نگرانی وجود نخواهد داشت.

چرا که راه اندازی کسب و کارهای نوپا با استفاده از سیستم های اتوماسیون اداری تا حد زیادی از هزینه های جاری در تجارت ها کاسته است. از این گذشته این سیستم ها از اتلاف نیروی انسانی نیز جلوگیری خواهند کرد. به این ترتیب می توان گفت بکارگیری سیستم های اتوماسیون اداری کوچک در تجارت های کوچک نتایج بسیار بزرگی را به ارمغان آورده است. این تجارت ها با استفاده از سیستم های اتوماسیون اداری رایگان در تجارت خود توانسته اند، به نتایج بسیار درخشانی دست پیدا کنند. 

تعداد بازدید : 1015

ثبت نظر

ارسال