زبان Fa En دوشنبه 23 تیر 1399 ساعت 15 و 10 دقیقه

۴ نشانه که خبر از نیاز به نرم افزارهای مدیریت مشتریان می دهند

اتوماسیون| اتوماسیون اداری| نرم افزار| نرم افزار مدیریت مشتریان|crm

استفاده از نرم افزار های مدیریت مشتریان مزایای فوق العاده ای را برای تجارت ها به دنبال خواهد داشت. اما چه زمانی باید به دنبال استفاده از این نرم افزار ها باشید؟ برای پی بردن به زمان مناسب با آگاهی از نشانه های موجود در تجارت خود، می توانید نرم افزار های مناسبی را برای مدیریت مشتریان تجارت خود مورد استفاده قرار دهید.

سه شنبه 1 بهمن 1398 ساعت 15:22

 راه اندازی هر تجارتی نوعی ریسک به حساب می آید چرا که مشخص نیست شما پیروز این میدان خواهید بود یا با شکست مواجه می شوید. در واقع موانع و مشکلات زیادی در مسیر راه اندازی یک کسب و کار قرار دارد. از جمله ایجاد جامعه مشتریان یا حفظ مشتریان و اعضای فعلی تجارت که می تواند بسیار چالش برانگیز باشد. موانع به همین جا ختم نمی شود بلکه، افزایش درآمد و نگهداری از سرمایه همه و همه از جمله مشکلاتی هستند که دست به گریبان صاحبان تجارت ها خواهد شد.

 

۴ نشانه که خبر از نیاز به نرم افزارهای مدیریت مشتریان می دهند:

 

در صورتی که بتوانید با سربلندی از این موانع عبور کنید، نتیجه درخشانی را در تجارت خود مشاهده خواهید کرد. اما با این وجود، بسیاری از تجارت ها با وجود تمام تلاش ها و سرمایه گذاری ها به نتایج مورد نظر خود دست پیدا نمی کنند. در واقع حتی با گذشت زمانی طولانی نیز پیشرفتی در تجارت مورد نظر حاصل نمی آید.

البته عدم دستیابی به نتایج رضایت بخش در تجارت های مختلف به عوامل متفاوتی بستگی خواهد داشت. از آن میان می توان به نحوه ارائه پیشنهادات، نحوه بازاریابی و میزان رضایت مشتریان اشاره کرد. اما صرف نظر از منشأ مشکلات، اگر در حال حاضر زیر بار مسئولیت های متفاوت باشید، یافتن راه حل مشکل مورد نظر بسیار پیچیده تر از آنچه تصور می کنید، خواهد بود. شاید ساده ترین راهکار برای این مشکلات انتخاب رویکردی متفاوت در فروش و بازاریابی تجارت باشد. در برخی از مواقع چنین اقدامی منجر به افزایش رضایت مشتریان خواهد شد. اما اعمال چنین تغییراتی آن‌قدرها که تصور می کنید نیز ساده نخواهد بود.

در همین راستا به نرم افزارهای مدیریت مشتریان یا CRM نیاز خواهیم داشت. این نرم افزارها رویکردهای نوینی را بر حل مشکلات متداول در تجارت ها در اختیار صاحبان تجارت ها قرار داده اند. این نرم افزارها پایگاه داده مناسبی را برای اطلاعات موجود در تجارت راه اندازی می کند. به این ترتیب برقراری تعامل میان مشتریان و کارکنان تجارت شما به مراتب بهبود پیدا می کند. این نرم افزار ها پلتفرمی را در اختیار تجارت قرار می دهند که ارتباط میان تمام بخش های تجارت را به ساده ترین شکل ممکن میسر خواهد کرد.

 

اتوماسیون| اتوماسیون اداری| نرم افزار| نرم افزار مدیریت مشتریان|نرم افزارهای مدیریت مشتریان

 

نرم افزارهای مدیریت مشتریان به چه نرم افزارهایی اطلاق می شود؟

 

نرم افزارهای مدیریت مشتریان تمامی اطلاعات موجود در پلتفرم شما را مدیریت خواهند کرد. به این ترتیب مدیریت اعضا در کنار هدایت مشتریان احتمالی و همینطور ارائه گزارش های منظم و طبقه بندی شده در کنار امکانات بیشمار دیگری برای تجارت ها به ارمغان می آید.

سیستم های مدیریت مشتریان پیشرفته، پا را از این فراتر گذاشته و امکانات کامل تر را در زمینه اتوماسیون اداری را نیز در اختیار تجارت ها قرار می دهند. به این ترتیب تمام کارکنان حاضر در تجارت شما به سادگی با مشتریان تجارت در ارتباط خواهند بود که در کمترین زمان ممکن با نیاز های مشتریان سازگار شده و تجربه بهتری را برای مشتریان به ارمغان خواهد آورد. 

بنابراین شاید این سوال برای شما پیش بیاید که آیا تجارت های کوچک نیاز به نرم افزارهای مدیریت مشتریان خواهند داشت؟ این سوال به مراتب مطرح شده است. پاسخ این سوال مثبت است. نرم افزارهای CRM تنها برای تجارت های بزرگ در نظر گرفته نشده اند. بلکه بهبود رابطه تجارت با مشتریان بخش جدانشدنی موفقیت تجارت های متفاوت به شمار می رود. این نرم افزارها تمام اقدامات و تعاملات مشتریان با تجارت را زیر نظر داشته و رفتارهای او را به خوبی مورد بررسی قرار می دهند. به این ترتیب سیاست های سنجیده ای برای بازاریابی تجارت مورد نظر در نظر گرفته خواهد شد.

 

۴ نشانه که تجارت شما به نرم افزارهای مدیریت مشتریان نیاز دارد:

 

در صورتی که از سیستم های CRM  را در برنامه تجارت خود استفاده می کنید، در واقع نیمی از راه را طی کرده اید. حالا وقت آن رسیده است که به سوال بعدی بپردازیم: بالاخره چه زمانی تصمیم دارید این ایده را عملی کنید؟ در واقع چه زمانی باید  این نرم افزارها را در تجارت خود به کار بگیرید؟ در ادامه شما را با ۴ نشانه آشنا خواهیم کرد. مشاهده این نشانه ها به منزله ضرورت به کارگیری این نرم افزار ها خواهد بود. هر زمان که این نشانه ها را  در تجارت و خود مشاهده کردید، درمی یابید که مدیریت مشتریان در تجارت شما به درستی به انجام نمی رسد. در ادامه با ما همراه باشید تا پایان ۴ نشان آشنا شوید:

 

نخستین نشانه: برای یافتن اطلاعات مربوط به مشتریان در تجارت با مشکل روبرو هستید.

 

شاید شما نیز مانند بسیاری از تجارت ها در راستای مدیریت اطلاعات مشتریان و مخاطبان خود از برگه ها و فهرست هایی استفاده می کنید. البته این ابزارهای دستی ممکن است برای مدت زمان کوتاهی نتایج مورد نظر شما را به همراه داشته باشند. اما در طولانی مدت این ابزارها نتایج دلخواه را برای شما به همراه نخواهند داشت. به خصوص زمانی که تجارت شما به اندازه کافی رشد کرده باشد، این ابزارهای دستی دیگر قادر به انجام  کار نخواهد بود. از این رو سامانه مورد استفاده با پیشرفت تجارت دچار افول خواهد شد. به عنوان مثال زمانی که تعداد مشتریان و مخاطبان تجارت شما افزایش پیدا می کند، دیگر به سادگی قادر به یافتن اطلاعات مربوط به مشتریان مورد نظر خود نخواهید بود.

چرا این اطلاعات را در قالب کاغذها و برگه هایی در گوشه و کنار تجارت خود انباشته اید. این  اطلاعات، ارزشمندترین اطلاعات موجود در تجارت شما به شمار می روند. در حقیقت توسعه تجارت شما در گرو این اطلاعات نهفته است.

برخورداری از یک نرم افزار قدرتمند در زمینه مدیریت مشتریان می تواند تمام مشکلات ناشی از استفاده از سیستم های دستی را در تجارت ها را به کلی به دست فراموشی بسپارد. نرم افزارهای مدیریت مشتریان تمام اطلاعات مورد نیاز شما را تنها با فشار یک دکمه در اختیار شما قرار می دهند. در واقع نرم افزار CRM این امکان را فراهم می کند تا نمایی کامل از مشتریان و مخاطبان را در اختیار تجارت ها قرار گیرد. این نرم افزار ها تمام اطلاعات مورد نیاز را در اختیار شما قرار می دهند. به این ترتیب در کمترین زمان ممکن می توانید به اطلاعات مالی تماس و دیگر اطلاعات مشتریان خود دسترسی داشته باشید.

 

اتوماسیون| اتوماسیون اداری| نرم افزار| نرم افزار مدیریت مشتریان|۴ نشانه که تجارت شما به نرم افزارهای مدیریت مشتریان نیاز دارد

 

دومین نشانه: از دیدگاه های مشتریان کاملاً بی اطلاع هستید.

 

زمانی که اطلاعات مربوط به مشتریان خود را روی اسناد ثابت ذخیره سازی می کنید. دیگر قادر به پیگیری فعالیت های مشتریان خود نخواهید بود. به این ترتیب در صورتی که مشتری درخواست منحصر به فردی را با تجربیات شما در میان بگذارد و شما هیچ تاریخچه ای از این قابلیت در اختیار نداشته باشید، نمی توانید نرم افزارهای مدیریت مشتریان انتظارات مشتریان را برآورده کنید. به این ترتیب مشتری با نارضایتی تجارت شما را ترک خواهد کرد. تمام تجارت ها به خوبی  از این نکته اطلاع دارند که نگهداری از مشتریان و برآورده ساختن نیاز های مشتریان مهمترین و تأثیرگذارترین اقدام در تمام تجارت ها خواهد بود. مدیریت مشتریان انتظارات مشتریان را برآورده کرده و ارتقا تجارت را میسر خواهد کرد.

تمامی رفتار های مشتریان فعلی و مشتریان احتمالی را زیر نظر می گیرد و تمام اطلاعات مربوط به برقراری ارتباط با این افراد را در سیستم ذخیره سازی خواهند کرد. به این ترتیب شما برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مشتری مورد نظر کافی است، روی نام او کلیک کنید. چنین امکاناتی در هنگام بازاریابی تجارت ها به شدت اهمیت خواهند داشت. شما با استفاده از این اطلاعات فهرست های منسجم و مناسبی از مشتریان را تهیه خواهید کرد. در ادامه پیشنهادات خود را برای جامعه هدف ارسال کرده و شاهد بازگشت مشتریان خواهد بود. چرا که ایمیلی که برای مشتری فعلی ارسال می کنید از ایمیلی که برای مشتریان احتمالی خود ارسال خواهید کرد، بسیار متفاوت خواهد بود.

 

سومین نشانه: آیا بخش زیادی از زمان خود را صرف انجام امور اجرایی متداول می کنید؟

 

اگر در تجارت خود از نرم افزارهای مدیریت مشتریان استفاده نمی کنید، زمان زیادی را برای انجام وظایف پیش پا افتاده صرف خواهید کرد. برخی از اقدامات جز اقدامات متداول در تجارت ها به شمار می آیند. به این معنا که تقریباً هر روز باید این وظایف در تجارت شما به انجام برسد. برای مثال وارد کردن اطلاعات در سامانه های مدیریتی، ارسال پیش فاکتور ها، پیگیری پرداخت های به تعویق افتاده و تامین فرم های به روز رسانی شده و.... در صورتی که تمام نرم افزارهای مدیریت مشتریان اقدامات ضروری در سیستم های اتوماسیون اداری را نیز مدیریت می کنند. به این ترتیب برای انجام وظایف و اقدامات  متداول و تکراری، نیازی به صرف زمان زیادی نخواهد بود. شما می توانید زمان خود را در بخش های دیگری سرمایه گذاری کنید.

به عنوان مثال، شما می توانید برای پیگیری دیرکرد پرداخت یک مشتری، از سامانه اتوماسیون اداری بهره ببرید. به این ترتیب به صورت خودکار ایمیلی برای مشتری مورد نظر ارسال می شود. از این گذشته این سیستم به شما اجازه می دهد، برای هدایت مشتریان از ارسال ایمیل ها استفاده کنید.

 

اتوماسیون| اتوماسیون اداری| نرم افزار| نرم افزار مدیریت مشتریان|crm

 

چهارمین نشانه: گزارش های موثقی از عملکرد تجارت خود به دست نمی آورید.

 

تحلیل و ارائه گزارش هایی منظم از نحوه عملکرد تجربیات شما برای پیشبرد تجارت شما حیاتی است. شما برای شناسایی نقاط قوت و ضعف تجارت خود باید عملکرد تجارت خود را زیر نظر داشته باشید. از این رو نرم افزارهای مدیریت مشتریان، اطلاعات درستی را در خصوص عملکرد بخش های مختلف تجارت در اختیار شما قرار می دهند.

زمانی که تمام اطلاعات موجود در سیستم به دقت و در یک مکان ذخیره شده باشند، امکان بررسی و تحلیل این اطلاعات به سادگی مهیا می شود. نرم افزارهای مدیریت مشتریان گزارشات منظم و منسجمی را در اختیار تجارت ها قرار می دهند. از این گذشته شما می توانید، معیار های مورد نظر خود را برای گزارش گیری در نظر بگیرید. تا نرم افزارهای مدیریت مشتریان با در نظر گرفتن معیار های شما تحلیل های لازم را به انجام برسانند. به این ترتیب می توانید اقدامات حیاتی برای ارتقای تجارت خود را در نظر بگیرید.

 

استفاده از یک  مجموعه نرم افزاری منسجم برای مدیریت تجارت

 

نرم افزارهای مدیریت مشتریان برای تجارت هایی که بر اساس عضویت مشتریان مشغول به فعالیت هستند، فوایدی بسیاری را به ارمغان آورده اند. برای مثال، باشگاه های ورزشی، سالن های تمرین یوگا، مدارس هنر های زیبا و تجارت هایی از این دست می توانند به خوبی از مزایای این نرم افزارها بهره مند شوند. در کنار امکانات فوق العاده ای که در نرم افزارهای مدیریت مشتریان در اختیار تجارت ها گذاشته می شود، مدیریت قرارداد ها، گزارش گیری ها، مدیریت مشتریان، رزرو و مشاهده برنامه زمانی سازمان مورد نظر نیز در این نرم افزار میسر می شود.

 از این گذشته تجارت ها می توانند برای مدیریت تجهیزات و پلتفرم کاری خود نیز از این نرم افزارها بهره مند شوند. شما می توانید با انتخاب نرم افزارهای مدیریت مشتریان ابعاد تجارت خود را افزایش دهید. به این ترتیب می توانید سرعت پیشبرد تجارت خود را افزایش دهید. از این گذشته میزان کارایی و کیفیت انجام امور تجاری در تجارت شما به مراتب ارتقا پیدا می کند. به همین دلیل چنین نرم افزارهایی فواید فراوانی را برای تجارت ها به همراه خواهند داشت. تجارت شما با استفاده از نرم افزارهای مدیریت مشتریان قدرتمند شاهد، نتایج بسیار درخشان و سودمندی خواهد بود. به این ترتیب می توانید کیفیت تجارت خود را به شدت ارتقا دهید.

 

 

 

 

تعداد بازدید : 127

ثبت نظر

ارسال