زبان Fa En دوشنبه 23 تیر 1399 ساعت 16 و 50 دقیقه

چند روش برای ایده‌ پردازی تجاری

چند روش برای ایده‌ پردازی تجاری

سه شنبه 18 آبان 1395
rojand

ایده‌ پردازی های تجاری عالی این قدرت را دارند که بین کسب و کارهای موفق، ناموفق و معمولی تمایز ایجاد می‌کنند.اگر شما چنین ایده‌هایی دارید، می‌توانید روی اعمال آن‎  ایده‌ پردازی ها کار کنید، دنیا را تغییر دهید و آینده بهتری برای همه ایجاد کنید .اما اگر ایده‌ای ندارید، تا مدت‌ها در همین سطحی که هستید خواهید ماند و بعد از مدتی خواهید دید که کسب‌و‌کارتان منسوخ شده و از رده خارج می‌شود.

به همین دلیل در این یادداشت می‌خواهیم چهل روش برای ایده‌پردازی تجاری معرفی کنیم. مهم نیست که شما می‌خواهید کسب‌ و‌ کار جدیدی ایجاد کنید یا تجارت فعلی‌تان را گسترده‌تر کنید؛ شما همواره می‌توانید از این روش‌ها برای ایجاد ایده‌هایی کمک بگیرید که به وضع شغلی‌تان کمک زیادی کند.

 

چند روش برای ایده‌ پردازی تجاری :

 

  • همیشه به مشتریان، رقبا و تامین‎کنندگان بالقوه خود خوب گوش کنید.
  • به اطراف خود نگاه کنید و در مورد اتفاقاتی که در حول و حوش کسب‌و‌کارجدید یا فعلی شما می‌افتد، اطلاعات کسب کنید.
  •  کتاب زیاد بخوانید تا اطلاعات و ایده‌های با کیفیتی به دست آورید.
  • در اینترنت جست‎وجو کنید. چون یکی از سریع‌ترین راه‌های دسترسی به ایده‌های تجاری متفاوت اینترنت است.
  • اشتباهات ممکن را پیش‎بینی کنید تا بتوانید آن‎ها را از قبل رفع کنید.
  • با خواندن مطالب انگیزشی، به خود انگیزه بدهید. روش‌های متفاوت انگیزه بخشی به خود را جستجو و پیدا کنید تا خود را بیشتر به جلو بکشید.
  • گذشته را فراموش کنید و به آینده بنگرید. اشتباه نکنید و در جلسه ایده‌پردازی به گذشته تان نیندیشید. حداقل در آن جلسه به آینده نظر کنید. چون فکر به گذشته از خلاقیت شما می‌کاهد.
  • به حواشی شغلی‌تان توجه داشته باشید.
  • آرامش جسمی و روحی داشته باشید تا خلاقیت خود را افزایش دهید. بنابراین گاهی از کار دست بکشید و به خود آرامش هدیه دهید تا ایده‌های بهتری به ذهن‎تان جاری شود.
  • الهام‎بخش خود باشید. کشف کنید که چه چیزهایی باعث الهام‎بخشی به شما می‌شوند.
  • استراحت کنید. خستگی باعث کاهش خلاقیت شما می‌شود. بنابراین زمانی که استراحت نکرده‎اید، به ایده‌پردازی مشغول نشوید.
  • آگهی‌های تبلیغاتی صنعت خود را با دقت دنبال کنید تا متوجه شوید که رقبا روی چه مسائلی تاکید دارند. هر نوع آگهی تبلیغاتی منبع با ارزشی از ایده‌های تجاری بالقوه محسوب می‌شود.

 

چند روش برای ایده‌ پردازی تجاری :

 

  • در طول جلسه ایده‌ پردازی با همکاران خود احساس همکاری و همکوشی داشته باشید.
  • مسخره‌ترین ایده‌ ها را بنویسید. در ایده‌پردازی هیچ محدودیتی وجود ندارد.
  • از تنهایی بپرهیزید. گاهی اوقات در تنهایی می‌توان ایده‌های خوبی پرورش داد اما تنهایی بیش از حد به حالت افسردگی می‌انجامد و باعث نابودی خلاقیت وجودی شما خواهد شد.
  • از افراد منفی‎باف دوری کنید. چون تاثیر بدی روی کسب‌و‌کارشما خواهند گذاشت.
  • زیبا‌ترین تصویر ذهنی‌تان را با دیگران به اشتراک بگذارید. هر تصویر ذهنی را که دارید، می‌توان ارتقا داد و به سر انجام رساند؛ بنابراین بهترین آن را انتخاب کنید.
  • از گوگل بپرسید! گوگل بزرگ‎ترین پایگاه داده و ایده‌های تجاری موجود در دنیاست.
  • در هنگام ایده‌پردازی به غلط‌های دیکته و گرامری توجه نکنید. فقط ایده‌ها را بنویسید.
  • در جلسه ایده‌ پردازی آن‎چه در سیستم آموزشی آموخته‎اید، از قبیل قوانین، روندها و مسوولیت‌ها را به فراموشی بسپارید؛ چون در این جلسه به آن‎ها نیازی نیست.

 

منبع:پنجره خلاقیت

تعداد بازدید : 1028

ثبت نظر

ارسال